România, pe ultimul loc la siguranţa rutieră!

România, pe ultimul loc la siguranţa rutieră!

Comisia Europeana: Romania, pe ultimul loc la siguranta rutiera. 96 de decese la un milion de locuitori, cauzate de accidentele rutiere.

Numărul persoanelor care și-au pierdut viața pe drumurile din UE în 2019 este mai mic decât cel din anii precedenți. Se estimează că 22 800 de persoane au murit într-un accident rutier anul trecut, cu aproximativ 7 000 de decese mai puțin decât în 2010, adică o scădere de 23 %. În comparație cu 2018, numărul a scăzut cu 2 %. Cu o medie de 51 de decese cauzate de accidente rutiere la 1 milion de locuitori, Europa rămâne, de departe, cea mai sigură regiune din lume în materie de siguranță rutieră.

Care au fost cele mai sigure si periculoase drumuri in 2019

”În 2019, cele mai sigure drumuri au fost cele din Suedia (22 de decese / milion de locuitori) şi din Irlanda (29/milion), în timp ce România (96/milion), Bulgaria (89/milion) şi Polonia (77/milion) au raportat cele mai ridicate rate ale mortalităţii. Media UE a fost de 51 de decese la un milion de locuitori”, arată datele Comisiei.

Unele tari au realizat progrese enorme: Grecia, Spania, Portugalia, Irlanda, cele trei tari baltice (Letonia, Lituania, Estonia) si Croatia au inregistrat reduceri peste medie (intre 30% si 40%) ale numarului de accidente mortale.

Masurile de siguranta rutiera propuse pentru urmatorii 30 ani

„Nici decese, nici vatamari grave pe drumurile europene pana in 2050. Acesta este obiectivul nostru. Ne-am propus sa reducem cu 50% numarul de decese si cu 50% numarul de vatamari grave pana in 2030 si stim ca obiectivul nostru poate fi atins. UE a inregistrat in trecut o scadere substantiala a accidentelor rutiere mortale, insa cifrele au stagnat in ultimul timp. In plus, disparitatile dintre tari raman enorme. Numai printr-o combinatie de masuri legislative, finantare adecvata, standarde pentru vehicule si infrastructura, digitalizare si schimb de bune practici ne vom putea atinge obiectivul”, spune comisarul pentru transporturi, Adina Valean.

„Cu toate acestea, progresele au incetinit in majoritatea tarilor. Prin urmare, obiectivul UE de a reduce la jumatate numarul deceselor cauzate de accidente rutiere intre 2010 si sfarsitul anului 2020 nu va fi atins. Desi este probabil ca numarul accidentelor rutiere mortale sa scada semnificativ in 2020, ca urmare a masurilor luate in scopul combaterii pandemiei de coronavirus, aceasta scadere nu va fi suficienta pentru atingerea obiectivului”, precizeaza CE.

Pentru urmatorul deceniu, UE a stabilit in cadrul sau pentru politica de siguranta rutiera 2021-2030 un nou obiectiv de reducere cu 50% atat a numarului de decese, cat si, pentru prima data, a numarului de vatamari grave pana in 2030. Declaratia de la Stockholm din februarie 2020 deschide calea catre un nou angajament politic global pentru urmatorul deceniu.

Pentru a realiza „Viziunea zero”, Comisia implementează în prezent în UE Sistemul sigur. Acest Sistem sigur prevede vehicule mai sigure, o infrastructură mai sigură, o mai bună utilizare a echipamentelor de protecţie, viteze mai reduse şi o mai bună îngrijire post-coliziune. În plus, UE va depune eforturi în scopul asigurării unei mai bune aplicări transfrontaliere a sancţiunilor pentru infracţiuni rutiere, al digitalizării permiselor de conducere şi al dezvoltării unor noi modalităţi de a ajuta statele membre cu rezultate relativ slabe în materie de siguranţă rutieră.

Share this post

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *